Del dette med en venn

mandag 11. oktober 2010

10.oktober

Vi begynner å bli vant til at sola skinner her i byen. Vegard insisterte på å sykle en tur i finværet, så jeg gikk en tur i byen i formiddag. Som nevnt, bor vi veldig sentralt, og det meste på østsiden av Brussel er i gåavstand fra Schuman. Dagens første overraskelse var Brussel Marathon. Hele og deler av Rue de Loi var stengt av, og det var rett og slett koselig å spasere langs Loi i sola.
Dagens første stopp var Grand Place du Sablon, som har antikvitetsmarked hver lørdag og søndag. Her var det mye rariteter å titte på – men ingenting som fristet lommeboken. Videre gikk jeg bort til Palais de Justice og Place Poelaert; og for et utsiktpunkt! Det er lett å tenke at Brussel er en flat by, men det er små bakker her og der. Og på Palais de Justice har man stort sett oversikt over hele byen.
Rett bak denne plassen er Brussels ”Bogstadvei” plassert – Place Louise (liker lommeboka bedre Karl Johan er gata du ser etter Neuve, men den har jeg fremdeles ikke besøkt..!). Så etter å ha kost meg med utsikten, vindushoppet jeg før jeg vendte nesa hjemover. En formiddag kan gå fort når man koser seg gitt!
På ettermiddagen gikk vi bort til Cinquantenaire-parken/Jubelpark, spiste is og slappet av i solen. Jeg med en fransk/belgisk utgave av interiørmagasinet til ELLE, Vegard med en krim. Jeg tror t.o.m. jeg kanskje har fått et par fregner på nesa i dag!
Line J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar