Del dette med en venn

fredag 15. oktober 2010

Besøk av Guro, god mat og Kwak

I dag var vi så heldige at vi fikk besøk av Guro. Guro er titt og ofte i Brussel for å passe på at alt står bra til hos ambassaden og de andre som holder til i Norway House (deriblant Thorvik). Ekstra hyggelig var det at hun hadde med en bag full av det vi ikke hadde plass til når vi reiste nedover, vinterklær og andre spennende ting.  


Siden Guro er en ringrev her i Brussel hadde hun også gode tips om hvor det var lurt å spise. Så  vi endte opp på Michelin-stjernerestauranten L’Achepot på Place Ste Catherine. Der fikk vi god mat, men min vurdering er at den stjernen har kommet billig sammenliknet med de restaurantene vi kjenner til hjemme i Oslo som ikke har en eneste stjerne... På den annen side, prisene kan heller ikke sammenliknes... Mer om maten  her

Michelin-mannen ute av kurs?
Og en fin kveld i Brussel kan ikke avsluttes uten en god øl, og etter litt spankulering fant vi et riktig brasserie som visste hvordan man skulle skjenke øl. For egen del måtte jeg prøve Kwak – jeg har alltid lurt på hva som er så spesielt med dette ølet som serveres i et glass med rund bunn som da kommer med et helt lite trestativ for å holde dette lite gjennomtenkte glasset på plass.  Smaken og fargen kan sies å ligge et sted mellom ”blonde” og ”brune”, men ingen slager spør du meg. Jeg fortrekker heller en lys grumset passe bitter blonde

passe bitter blonde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar